Wybór systemu do mailingu
Wybór systemu do mailingu nie jest prosty, choć w Sieci można znaleźć mnóstwo rankingów, tutoriali, podpowiedzi, które teoretycznie powinny ten wybór ułatwić. Zdecydowałam się stworzyć własną listę znanych mi programów do mailingu, z których korzystam na co dzień.
Jeśli się właśnie zastanawiasz, co wybrać, zapraszam do lektury.
Każdy użytkownik budujący bazę mailingową chce, aby jego system:
- skutecznie dostarczał newslettery,
- pozwalał na aktywne pozyskiwanie subskrybentów,
- oferował różne przydatne rozwiązania e-mail marketingu,
- miał dobre wsparcie techniczne,
- był niedrogi.
W tej chwili na rynku jest mnóstwo programów do mailingu i można zgłupieć przy wyborze, no bo czym one się tak naprawdę różnią? Które są lepsze, które gorsze? Które skuteczniejsze i oferujące stabilniejsze i ciekawsze usługi? Przekonajmy się!
Wybierz swój system do mailingu
1. GetResponse
GetResponse to system do mailingu, który szczerze polecam! Korzystam z niego każdego dnia od 2019 roku. Pod koniec 2021 roku firma zdecydowała się wprowadzić bezpłatny pakiet na start, co jest moim zdaniem bardzo dobrym posunięciem. Wcześniej przegrywali z MailerLite, który jest bezpłatny do 1000 subskrybentów i osoby zaczynające swoją przygodę z budowaniem listy mailingowej wybierały właśnie ML.
GetResponse to polska platforma mailingowa, docierająca do 183 krajów. W swojej najtańszej ofercie ma bardzo dużo możliwości dla początkujących użytkowników: tworzenie prostych automatyzacji, stron lądowania, formularzu zapisu. Poza tym to potężne narzędzie, które śledzi skuteczność kampanii, sprawdzając ilość nieotwieranych wiadomości, rezygnacje z subskrypcji, czy tzw. „twarde odbicia”.
Oczywiście ten system do mailingu nie jest pozbawiony wad. Budując bazy mailingowe moich klientów, korzystam najczęściej z najdroższej opcji, zawierającej absolutnie wszystkie możliwości. Z tego też względu zdecydowałam się budować bazę mailingową właśnie w GetResponse. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że nie mogę stworzyć bardziej zaawansowanej automatyzacji, od której chciałam rozpocząć zbieranie subskrybentów. Wiem, że dla początkujących użytkowników to zbędną funkcja, ale dla mnie było to rozczarowujące. Co zrobiłam? Zrezygnowałam z GetResponse i założyłam konto w MailerLite.
Jak widzisz wybór systemu do mailingu, nawet doświadczonej osobie nie przychodzi łatwo.
Przejdźmy do podsumowania GetResponse:
Zalety:
- system w języku polskim,
- intuicyjny interface,
- dobry support,
- spam score,
- bezpłatny do 500 subskrybentów.
Wady:
- zdarzają się problemy techniczne np. niedziałające formularze na stronie internetowej,
- nowy edytor tworzenia newsletterów czasem nie działa poprawnie.
Jeśli chcesz przetestować GetResponse, wskakuj TUTAJ.
2. MailerLite
MailerLite to bardzo proste i funkcjonalne narzędzie, z którego korzystam od początku 2021 roku. Jak już wcześniej wspomniałam, zdecydowałam się ostatecznie na budowanie swojej bazy właśnie w tym systemie do mailingu i nie żałuję pomimo kilku brakujących funkcjonalności np. spam score (sprawdzanie wskaźnika spamu).
MailerLite to program, który jest cały czas rozbudowywany, więc wierzę, że niebawem pojawią się nowe możliwości i ten program stanie się moim faworytem.
W bezpłatnej opcji mamy naprawdę sporo możliwości: tworzenie autoresponderów, formularzy zapisu, automatyzacji mniej lub bardziej zaawansowanych.
Minusem tego systemu do mailingu jest to, że przy wysyłce autoresponderów, czy zaplanowanych wcześniej newsletterów spada ich dostarczalność, a wiadomości często lądują w zakładce „Oferty”, „Inne’ lub niestety „Spam”. Oczywiście jest na to sposób, ale to już innym razem.
Przejdźmy do podsumowania MailerLite.
Zalety:
- prosty i intuicyjny interface,
- możliwość ustawiania rozbudowanych automatyzacji w bezpłatnej opcji,
- szeroki wybór narzędzi,
- bezpłatny do 1000 subskrybentów.
Wady:
- system w języku angielskim (dla mnie to nie jest wada, ale wiem, że dla wielu to przeszkoda nie do pokonania),
- słaby support w bezpłatnej opcji,
- występujące problemy z dostarczalnością wiadomości.
Jeśli chcesz przetestować MailerLite, wskakuj TUTAJ.
3. FreshMail
FreshMail to narzędzie, z którego korzystałam na początku prowadzenia działalności, czyli w 2018 roku. Przekonało mnie bardzo ładnym panelem i tym, że jest w języku polskim (wtedy, to było dla mnie bardzo ważne). Z biegiem czasu, gdy zaczęłam się uczyć e-mail marketingu i poznawałam inne urządzenia, zaczęłam dostrzegać pewne minusy.
FreshMail jako jedyna platforma mailingowa w Polsce stosuje ręczne zatwierdzania wysyłki newsletterów. Co to znaczy? Jeśli chcesz wysłać wiadomość do Twoich subskrybentów o 23:50, a po stronie FreshMaila nikogo nie będzie, wysyłka e-maila nastąpi, dopiero gdy ktoś tę wiadomość zatwierdzi. Nie będziesz odczuwać problemu, gdy Twoje newslettery będą ustawione z wyprzedzeniem, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to dość uciążliwe.
Żeby nie było, że FreshMail nie ma żadnych plusów, napisze teraz o fajnych elementach. W końcu samo to, że ta platforma znalazła się w moim rankingu systemów do mailingu, świadczy o tym, że jest fajnym rozwiązaniem. FreshMail posiada bardzo rozbudowane statystyki i intuicyjny kreator generowania wiadomości. Poza tym wysyłając newsletter, możesz ustawiać grupę odbiorców na podstawie danych behawioralnych, geolokalizacji i innych, co pozwala bardzo dokładnie segmentować subskrybentów.
Przejdźmy do podsumowania FreshMail.
Zalety:
- system w języku polskim,
- intuicyjny i kolorowy interface,
- zaawansowane targetowanie,
- dobry support.
Wady:
- zatwierdzanie wysyłki przez pracowników FreshMail,
- brak możliwości tworzenia stron lądowania,
- chwiejna dostarczalność wiadomości.
Jeśli chcesz przetestować FreshMail, wskakuj TUTAJ.
Podsumowanie
Zdaję sobie sprawę, że mój ranking nie rozwiązał Twojego problemu z wyborem systemu do mailingu. Moim celem było wskazać Ci wady i zalety poszczególnych programów i skłonić do zastanowienia się na tym, czego potrzebujesz. To, co dla mnie okazało się przeszkodą, dla Ciebie może nie mieć żadnego znaczenia.
Pamiętaj, że wybierając providera, decydujesz się na narzędzie, które ma wspierać Twój biznes, budowanie relacji z odbiorcami, promowanie Ciebie jako eksperta i sprzedaż. Wybierając system, myśl długoterminowo.
Gdy już wybierzesz system do mailingu, zastanów się, nad celami newslettera. Zapraszam Cię do przeczytania artykułu na ten temat: Cele newslettera.
Jeśli masz do mnie pytania, zapraszam Cię do komentowania.
Możesz też napisać wiadomość prywatną na Instagramie lub Facebooku.
Chcesz otrzymywać ode mnie regularnie przydatne i ciekawe informacje
na temat e-mail marketingu lub copywritingu?