Cele newslettera
Cele newslettera określamy na początku przygody z budowaniem listy mailingowej. Ale nie znaczy to, że w trakcie one się nie zmienią. Z pewnością nie raz je przewartościujesz, ale są takie, które pozostaną niezmienne. Mam na myśli cele fundamentalne, o których przeczytasz w poście.
W poprzednim wpisie opowiedziałam Ci o tym, z jakich systemów do mailingu warto korzystać. Jeśli lektura tego tekstu jest przed Tobą, zapraszam do przeczytania artykułu Wybór systemu do mailingu.
Jakie mogą być cele newslettera
Budowanie bazy mailingowej to bardzo ważny element prowadzenia biznesu. Wiem, bo od czterech lat się tym zajmuję i widzę, jakie efekty osiągają moi klienci. Dobrze prowadzony newsletter to składowa wielu elementów. Jednym z nich jest wyznaczenie celu newslettera.
Głównym celem newslettera jest oczywiście zbieranie kontaktów, ale co dalej?
Jak już masz bazę subskrybentów, warto się nimi dobrze zaopiekować, nawiązać relację.
Zastanów się przez chwilę, co chcesz zaoferować czytelnikom Twoich newsletterów.
Podziel się wiedzą
Jednym z ważniejszych celów newslettera może być dzielenie się wiedzą z Twoimi czytelnikami. Na pewno masz im sporo do przekazania, a jak ogłosisz, że tylko w newsletterze będziesz opowiadać o ciekawych kwestiach związanych z Twoją branżą, na pewno zapisze się spora grupa ludzi, którzy chcą wiedzieć więcej.
Buduj zaangażowanie
Drugim bardzo ważnym celem jest budowanie zaangażowanej społeczności. Żadne narzędzia nie dają Ci takich możliwości osiągnięcia tego celu jak właśnie lista mailingowa. Wysyłanie e-maili to jak rozmowa w wiadomości prywatnej. Co prawda newsletter wysyłasz do większej bazy osób, ale wiadomość zwrotną przeczytasz, tylko Ty. Wykorzystaj to dobrze i rozmawiaj ze swoimi czytelnikami, dowiaduj się, jakie mają poglądy, o czym marzą, czego potrzebują.
Zdobądź zaufanie
Pisząc regularne i wartościowe newslettery, wchodząc z czytelnikami w interakcje, odpowiadając na ich potrzeby, budujesz zaufanie. A jak wiesz zaufanie, to najcenniejsza Twoja waluta. Wysyłając wiadomość, zastanów się zawsze, co czytelnik zyska, czytając Twoje słowa. Miej na uwadze to, że poświęca swój cenny czas akurat na to, aby zapoznać się z Twoją wiadomością. Jeśli to robi – gratuluję! Doceniaj to i dbaj nieustannie.
Inspiruj
Ważnym celem newslettera jest inspirowanie ludzi do działania. Pisząc do czytelników, dzieląc się swoją wiedzą, możesz mieć wpływ na ich decyzje, wybory i postrzeganie świata. Wszystko zależy od tego, jak mocno będziesz się angażować w budowanie relacji z odbiorcami. Tym samym oni się Tobie odwdzięczą.
Sprzedawaj
Newsletter to świetne narzędzie sprzedażowe, dlatego jednym z celów newslettera może być zarabianie pieniędzy. Nie ma w tym nic złego. Ale! Jeśli nie zadbasz o powyższe cele, czyli nie zbudujesz dobrych relacji, społeczność nie będzie Ci ufać, Twoje newslettery będą nudne i mało angażujące – nic nie sprzedasz.
Wszystkie wymienione przeze mnie elementy się ze sobą przeplatają. Nikt nie mówił, że będzie łatwo, ale budowanie bazy mailingowej to wysyłek, który w długiej perspektywie bardzo się opłaca. Jeśli od początku włożysz w to maksymalnie dużo wysiłki i zaangażowania, szybko zobaczysz, jak to dobrze mieć lojalną społeczność. Powodzenia!
Jeśli masz do mnie pytania, zapraszam Cię do komentowania.
Możesz też napisać wiadomość prywatną na Instagramie lub Facebooku.
Chcesz otrzymywać ode mnie regularnie przydatne i ciekawe informacje
na temat e-mail marketingu lub copywritingu?