Content marketing
Zastanawiam się czasem, jak to jest, że świetne książki, blogi, wartościowe treści pozostają niezauważone. Dlaczego content marketing to potencjał, którego nie wykorzystujemy w pełni do promowania swoich treści? Co zrobić, żeby to zmienić? Zapraszam do lektury artykułu.
Na początku musimy sobie powiedzieć jedną ważną rzecz – content marketing, to nie tylko treści. Nawet jeśli są najlepsze, to przede wszystkim umiejętność ich promowania, analizowania i sprzedawania.
Żyjemy w świecie, w którym zalewani jesteśmy tekstami lepszymi i gorszymi, pomocnymi i kompletnie bezużytecznymi. Codziennie nasz mózg przetwarza dziesiątki tysięcy informacji. Rodzi się pytanie: jak się wyróżnić i sprawić, żeby ludzie Cię dostrzegli? Żeby zaczęli się interesować tym, co masz do zaproponowania? Żeby chętnie czytali Twoje posty, odwiedzali social media i kupowali produkty lub usługi?
Content marketing, to coś więcej niż treści
Pewnie myślisz, że strzeliłam sobie w kolano, pisząc taki tekst, bo przecież jestem copywriterką. Treść dla mnie powinna być najważniejsza. Oczywiście, że jest, ale mam świadomość tego, że oprócz treści muszą zadziałać jeszcze inne ważne rzeczy.
Odbiorca treści
Mam nadzieję, że wiesz doskonale, kto należy do Twojej grupy docelowej i do kogo kierujesz swoje treści? Odrobiłam tę lekcję bardzo skrupulatnie jakiś czas temu. Pisząc dla Ciebie ten tekst mam świadomość tego, co wartościowego z niego wyniesiesz. Skoro tutaj jesteś i czytasz moje treści, to znaczy, że chcesz wiedzieć jak pisać i się komunikować, żeby poszerzać grono odbiorców, budować wartościowe relacje, zdobywać zaufanie i więcej sprzedawać.
Dlatego, jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twój odbiorca, dowiedz się tego, zanim pójdziesz dalej.
Promocja treści
Być może obserwujesz mnie już od dawna i wiesz, że to nowe otwarcie bloga jest moim drugim podejściem do tematu. Za pierwszym razem, delikatnie mówiąc, coś mi nie poszło. Pomimo tego, że się potknęłam, 90% moich odbiorców została i cierpliwie czekali, aż wrócę. To jest niesamowite! Zaczęłam się zastanawiać, w jaki sposób dotarłam do Ciebie wtedy i dziś, że jesteś tutaj i czytasz mój tekst.
Jeśli masz ochotę do mnie napisać i zdradzić skąd o mnie wiesz, zapraszam Cię do kontaktu.
Wróćmy jednak do promowania treści.
Do promowania treści polecam oczywiście media społecznościowe, które są świetnym narzędziem do komunikacji. Nagrywanie Stories czy Rolek zawsze się sprawdza, a zasięgi idą w górę. Tworzenie ciekawych karuzel, dodawanie postów i wchodzenie w interakcje z obserwującymi to dobry sposób. Jeśli tego nie robisz systematycznie – zacznij koniecznie.
Pewnie nie będzie to dla Ciebie zaskoczeniem (jeśli już mnie troszkę znasz), że moim numerem jeden w promowaniu treści nieustannie jest newsletter. Pewnie powinien znaleźć się na pierwszym miejscu, nad mediami społecznościowymi, ale social media są dla nasz naturalniejszym sposobem. Do newslettera trzeba się przekonać i ja nieustraszenie będę Cię do niego namawiać. 🙂
Newsletter jest potężnym narzędziem do budowania bardziej intymnej relacji z odbiorcami.
Do promocji swoich treści możesz wykorzystać także płatne reklamy. Wielokrotnie zdarzało mi się z nich korzystać i przynosiły mi bardzo fajne efekty, co więcej zamierzam nadal się nimi posiłkować, ale tym razem bardziej świadomie.
Analiza treści
Analiza działań jest ważna. Jeśli nie będziesz tego robić, nie dowiesz się, czy to, co tworzysz, ma sens i czy przyciąga do Ciebie odbiorców. Ważny jest plan działań, który będzie skierowany do różnych osób, zarówno tych, którzy dopiero się z Tobą zetknęli, jak i tych, którzy są już z Tobą od jakiegoś czasu.
Analiza zachowań Twoich odbiorców i wysyłanie im dopasowanych do ich potrzeb informacji to klucz do sukcesu. Nie mam tutaj na myśli ogólnej liczby wejść na blog czy profile w mediach społecznościowych, ale to, który Twój tekst był najbardziej angażujący i przysporzył Ci najwięcej nowych obserwujących. Taki post gwiazdę, gdy zaczniesz promować, może dać Ci sprzedaż, której oczekujesz.
Mam nadzieję, że wyjaśniłam Ci, na czym polega content marketing i przekonałam, że tworzenie treści musi współgrać z ich promocją. Temat content marketingu jest bardzo szeroki, dlatego będę go rozwijać w kolejnych postach.
Jeśli masz do mnie pytania, zapraszam Cię do komentowania.
Możesz też napisać wiadomość prywatną na Instagramie lub Facebooku.
Chcesz otrzymywać ode mnie regularnie przydatne i ciekawe informacje
na temat e-mail marketingu lub copywritingu?